În RM a fost lansata campania de sensibilizare a opiniei publice despre donarea de sînge voluntară și neremunerată

Campania de sensibilizare a opiniei publice este organizată în cadrul proiectului ”Prevenirea hepatitelor virale B şi C în Moldova”  finanțat de Fondul de Dezvoltare Socială al Japoniei prin intermediul Băncii Mondiale și implementat de Centrul pentru Politici și Analize în Sănătate (Centrul PAS)  din mai 2009. La inițiativa Centrului PAS, agenția ”Atelierul lui Sergiu Prodan, PR și Publicitate” a elaborat pentru această campanie un set de materiale informaționale, care includ spoturi publicitare pentru televiziune și radio, pliante, postere şi banere. Mesajul cheie al campaniei - ”Dăruiește o picătură de viață”-  vizează crearea în societate a înţelegerii importanţei şi necesităţii donării voluntare de sînge.

La conferinţa de presă au participat Viceministrul Sănătăţii al Republicii Moldova Mihail Magdei, coordonatorul de programe educaţie şi sănătate a Băncii Mondiale în Moldova Ala Pînzari,  directorul Centrului Naţional de Transfuzie a Sîngelui Svetlana Cebotari, directorul Centrului PAS Viorel Soltan. Ei au caracterizat situaţia în serviciul de transfuzie a sîngelui în Republica Moldova, au povestit despre tendinţele pozitive în dezvoltarea donării voluntare de sînge, au menţionat importanţa activităţilor de informare a populației generale, în special a tineretului studios, și educare a sentimentului de empatie la nevoile altora, a dorinţei de ai ajuta pe oameni necunoscuţi.

Mihail Magdei, Viceministrul Sănătăţii al Republicii Moldova a subliniat: „Promovarea donării voluntare de sînge şi tendințele de majorare a numărului de donatori voluntari şi sistematici constituie unicul mijloc de a se asigura faptul, că fiecare pacient, căruia i se indică terapie hemotransfuzională, să poată primi un produs sanguin sigur”.

Participanții conferinței de presă au devenit primii spectatori a spoturilor publicitare lansate în cadrul campaniei și create de bine-cunoscut regizor și producător Sergiu Prodan.

Campania va dura trei luni, în timpul cărora spoturile video şi audio vor fi difuzate la majoritatea canalelor TV şi radio naționale și locale din ţară, iar materialele informationale vor fi distribuite prin intermediul instituțiilor medicale și organizaţiilor neguvernamentale în timpul diferitelor acţiuni publice.

Pentru informaţii suplimentare despre componenta  „Securitatea transfuzională” al proiectului
”Prevenirea hepatitelor virale B şi C în Moldova”  şi campania de sensibilizare a opiniei publice adresaţi-vă:
0791 17 733, Viorica Rotaru, coordonator programe, Centrul PAS
0795 14 909, Irina Zatuşevski, coordonator comunicare, Centrul PAS
Sursa: Comunicat de presă