Asistente medicale instruite să consilieze eficient pacienţii cu tuberculoză

Timp de trei săptămâni, participantele au învăţat cât de importantă este comunicarea în prevenirea tuberculozei, cum să medieze şi să soluţioneze o situaţie de conflict; ce este ascultarea activă şi asertivitatea; cum pot fi diminuate efectele negative ale conflictelor etc. – toate prin prisma profilului psihologic al bolnavului de tuberculoză. Iată câteva opinii, înregistrate la sfârşitul cursului de instruire.

Rodica Nicoară, Chişinău: “Acest seminar ne-a învaţat să comunicăm mai eficient cu diferiţi pacienţi, în special, cu cei agresivi”.
Lidia Graur, Floreşti: “Cunoştinţele acumulate la training ne va ajuta să comunicăm mai uşor în activitatea noastră cu pacienţii”.
Lilia, Ocniţa: “Chiar dacă am experienţă de o viaţă în calitate de asistent medical, informaţiile pe care le-am primit sunt foarte binevenite”.

Cursul de instruire pentru asistentele medicale a fost organizat cu suportul Centrului pentru Politici şi Analize în Sănătate în cadrul proiectului: “Sporirea rolului pacientului şi a comunităţii în controlul tuberculozei în Moldova”, finanţat de către Fondul Global de combatere a SIDA, Tuberculozei şi Malariei.

Informaţie adaptată după www.afi.md